sobota, 13 lipca 2013

a zanim będę panią B...

Formalności przed ślubne.

pewnie każda narzeczona zastanawia się co i jak jest z tymi formalnościami przed ślubnymi, co potrzeba, co jest niepotrzebne i czego nie pominąć,,
Ja już jestem przy końcówce formalności przedślubnych ,więc pokrótce Wam objaśnię  jak to wygląda.;)

ŚLUB KONKORDATOWY


Dokumenty niezbędne do do zawarcia ślubu konkordatowego:

♥  dowody osobiste
♥Metryki chrztu-(nie starsze niż 3 miesiące) metryki chrztu są w parafii gdzie byliście otrzymywaliście chrzest, z moją metryką było latania, bo wtedy z jednej parafii tworzyły się dwie, i odsyłali mnie od księdza do księdza i każdy mówił,że u nich jej nie ma.. Na całe szczęście wreszcie się znalazła i jak to dobrze,że mam to już za sobą.!
Mój mąż przyszły czekał na metrykę kilka dni, ponieważ poszedł do księdza po mszy,,( ah ta praca w delegacji,,) a wydaje mi się,że jak pójdzie się do kancelarii parafialnej to powinni wydać od ręki.. ale nie jestem pewna w 100%)

♥ zaświadczenie o bierzmowaniu- tak samo jak przy chrzcie, dokumenty znajdują się w parafii gdzie byliście bierzmowani.. mojego D. ksiądz wypisał na akcie chrztu: sakrament bierzmowania przyjął w dniu... tego i tego roku..  Nie wiem jak jest w innych parafiach.

♥ zaświadczenie nauki religii - nie w każdej parafii tego wymagają, ale w mojej akurat było potrzebne.. Chodzi tutaj o świadectwo z ostatniej klasy liceum/technikum. Ksiądz patrzy na ocenę, czasem szepnie kilka słów, mnie zapytał, że chyba wiem więcej niż on o religii i Panu Bogu skoro mam szóstkę :)

♥Potwierdzenie nauk przed małżeńskich i odbycia spotkań w poradni rodzinnej.. - u nas to wszystko byłona jednej kartce,, były tabelki z tematem nauki i potwierdzenie księdza, a na samym dole tabelka potwierdzająca spotkanie w poradni..My za potwierdzenie poradni płaciliśmy 30 zł. to chyba zalezy od parafii i od poradni..

♥zaświadczenie o wygłoszeniu zapowiedzi- jeśli głoszone były w innej parafii, my oczekujemy na potwierdzenie  od D. proboszcza, jeszcze 2 tygodnie;)

♥zaświadczenia o spowiedzi- my dostaliśmy od księdza karteczki przy spisywaniu protokołu,, są na nich dwa miejsca na wpisanie daty pierwszej spowiedzi i drugiej spowiedzi. I spowiedź powinna być zaraz po daniu na zapowiedzi, a II spowiedź dzień przed ślubem lub w dzień ślubu.

♥ zaświadczenie z Urzędu Stanu Cywilnego o  braku okoliczności wykluczających  zawarcie związku małżeńskiego..-- u nas pojawiły się schody, ponieważ ja urodziłam się w innym mieście niz bierzemy ślub , Dawid urodził się tutaj i jego akt urodzenia jest na miejscu, ja byłam pewna,że akt urodzenia, który miałam od zawsze w domu wystarcza,a tutaj okazuje się,że nie. Akt musi mieć potwierdzenie opłaty 22zł.

Chcę wam to jakoś logicznie wytłumaczyć poprzez pisanie, a słowa ciężko dobraĆ by były zrozumiałe;)
Załóżmy:
Dawid urodził się we Wrocławiu a ja w Warszawie. Jeśli udalibyśmy się do USC w Wrocławiu to trzeba mieć odpis aktu urodzenia (tutaj mojego) z WARSZAWY( trzeba jechać do warszawy, zapłacić 22zł.i wybrać akt, można też wysłać list, wpłacić pieniądze i oni odeślą).a jeśli byśmy udali się do USC w Warszawie to trzeba mieć akt wyciągnięty z Wrocławia.. Jeśli chcielibyśmy brać ślub w Krakowie to ja muszę mieć swó odpis i Dawid tak samo..A najlepiej mają Ci co urodzili się w mieście w którym biorą ślub. wtedy do USC udajecie się tylko z dowodem osobistym:)


" kierownik USC w stałym miejscu zamieszkania jednej ze stron wydaje zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz treść i datę złożonych przed nim oświadczeń w sprawie nazwisk przyszłych małżonków i ich dzieci.."
 potrzebne do tego są:


 
 dowody osobiste

skrócony akt urodzeniaosoba rozwiedziona0 skrócony odpis aktu małżeństwa z adnotacja o rozwodziewdowa, wdowiec- akt zgonu wspólmałżonka


ZAŚWIADCZENIA SĄ WAŻNE TYLKO 3- MIESIĄCE.!


Mam nadzieję,że nie zamieszałam Wam zbyt mocno, to wcale skomplikowane nie jest:)


W ciągu 5 dni od zawarcia związku małżeńskiego ksiądz zobowiązany jest powiadomić o tym fakcie  USC. Najczęściej w ciągu 2 tygodni w USC gotowe są do odebrania skrócone odpisy aktu ślubu.
Po odpisy może się zgłosic jeden z małżonków,ale z obydwoma dowodami osobistymi.



mam nadzieję,że pomogłam.:))


Walderdbeere

2 komentarze:

  1. Napisz jeszcze jak ze spowiedzią. Czy przed nią dajesz księdzu karteczke że to spowiedz przedślubna? Czy w trakcie spowiedzi dopytywał o jakieś szczegóły czy to byla normalna spowiedz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przed spowiedzią powinno się poinformować o tym , ze to spowiedź przedślubna, a karteczkę daje się po jej odbyciu do podpisania.

      Usuń

Miło mi będzie, jeżeli pozostawisz po sobie jakiś ślad w postaci komentarza czy obserwacji. Ja z przyjemnością do Ciebie zajrzę i skomentuje. :)

wszelkie obraźliwe komentarze będą usuwane.!